4 maj Happy!


Nu har jag precis kommit hem från Nacka där jag hälsade på familjen som jag kanske ska bli barnflicka hos. Det gick ganska bra faktiskt. Fast jag hatar att jag är blyg när jag träffar okända människor, men det gick nog hyffsat bra ändå. Efter skolan så åkte jag som sagt för att gå av i Farsta och byta till tunnelbana mot slussen. Men jag glömde att gå av i Farsta för att jag var helt uppe i mobilen så jag fick åka till Centralen istället och åka tunnelbana till slussen därifrån. Sedan från slussen så åkte jag med buss 403 mot Hästhagen typ och gick av vid östervägen där mamman och barnen väntade på mig. Familjen bestod av mamma Carina, pappa Viktor, Tristan 6 år, Marcel 3 år och Frances 15 månader. Pappan kom lite senare när vi satt och fikade. Hela failjen verkade jättetrevliga. Mamman var butikschef för en klädaffär och pappa var åklagare så han pratade med mig som om jag satt i rätten typ. Det var lite läskigt.
Men vi fikade iaf hela familjen och jag. Båda småpojkarna ville prompt sitta bredvid mig så vi trängde ihop oss där på en liten kant. :) A just det, det var två pojkar och en flicka förresten. Fraces var en liten tjej. :P
Och dom hade skitfint hus. Helt nybyggt med tre våningar och byggt lite i gammeldags stil. Skitsnyggt! Mamma skulle älska stället. Och området dom bor i var skitnice också.
När vi pratade så fick jag berätta lite om mig själv typ. Och dom frågade massa saker. Sen planerade vi lite om hur jag skulle jobba å så o dom väljer mig, vilket jag hoppas att dom gör för jag gillade familjen. :P Jag hoppas att det inte går så bra för de andra två eller tre tjejerna som dom också ska träffa. Mohaha! :) Men dom sa iaf när jag skulle åka att dom fick ett jättebra första intryck av mig, vilket kändes skönt. :) Dom ska höra av sig innan söndag och säga hur det blir. Och om dom väljer mig så börjar jag jobba redan på måndagen tror jag. Yeey!

A just ja, när jag stod hemma i deras hall så ringde det på mobilen och det var Teleperformance eller va de nu heter, dit jag och Agge sökte jobb förut. Jag var ju tvungen att säga att jag inte kunde prata just då så dom skulle ringa upp efter typ en timme. Självklart så satt jag på tåget utan mottagning när dom ringde upp igen så det bröts innan jag ens han säga hej. Tråkigt för dom lär knappast ringa upp igen. Men Agge sa att jag kunde testa att ringa upp. Får se om jag vågar det.

Och nu när jag kom hem så hade jag fått ett mail från Eva på Konsum Nynäs där hon skrev att hon gärna vill att jag kommer på intervju hos henne angående sommarjobb. Skiit va jobbgrejs det kom nu helt plötsligt, allt på samma dag å shiit. Kul! :)








xoxo N




Kommentarer
» Matilda

grejt ju :D Haha min ena "pappa" i ena familjen var typ journalist och han satt typ också och förhörde mig! haha

2009-05-04 22:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback